Relacja czatu z zarządem GAMIVO: Zwiększenie zysku to ambitny cel, jednak wierzymy, że uda nam się go osiągnąć
Obrazek użytkownika Czaty
16 sie 2022, 16:09

„Zwiększenie zysku to ambitny cel, jednak wierzymy, że uda nam się go osiągnąć” - relacja czatu z zarządem GAMIVO

We wtorek 16 sierpnia 2022 r. odbył się czat inwestorski z zarządem GAMIVO: prezesem, Mateuszem Śmieżewskim oraz członkami zarządu, Tomaszem Lewandowskim i Bartłomiejem Skarbińskim. Podczas spotkania rozmawialiśmy o wynikach finansowych spółki za II kwartał 2022 roku. Inwestorzy zadawali również pytania o plany rozwoju platformy.

W spotkaniu udział wzięło 300 osób, a zarząd odpowiedział na ponad 20 pytań. Zapraszamy do lektury całej relacji z czatu.

Obrazek użytkownika Janusz Maruszewski
Janusz Maruszewski

Zapraszamy na spotkanie z zarządem spółki GAMIVO: prezesem, Mateuszem Śmieżewskim oraz członkami zarządu, Tomaszem Lewandowskim i Bartłomiejem Skarbińskim. Najpierw zostaną zaprezentowane wyniki finansowe za II kwartał 2022 roku oraz plany rozwoju, a następnie zapraszamy na czat inwestorski, gdzie będzie można zadać zarządowi pytania.

 

Spotkanie rozpocznie się we wtorek, 16 sierpnia 2022 r. o godz. 11:00. Już teraz zachęcamy do zadawania pytań za pośrednictwem poniższego formularza.

 

W przypadku chęci zadania kilku pytań, prosimy je zadawać pojedynczo i za każdym razem klikać przycisk "Wyślij". Ułatwi to przedstawicielom spółki odpowiadanie na pytania.

Obrazek użytkownika Gamivo
Gamivo

Dzień dobry, bardzo dziękujemy za udział w prezentacji wideo. Przez najbliższą godzinę będziemy dla Państwa dostępni podczas czatu. Zachęcamy do licznego zadawania pytań.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Jaka liczba użytkowników używa Gamivo Smart?

Obrazek użytkownika Gamivo
Gamivo

GAMIVO SMART to nasz sztandarowy produkt, który pomaga nam budować lojalność klientów, zapewniając im między innymi wyjątkowe zniżki czy dodatkowe atrakcje. Dokładnej liczby subskrybentów nie ujawniamy, natomiast przykładamy dużą wagę do jej stałego wzrostu. Między innymi w ostatnim kwartale dodaliśmy kolejną korzyść, czyli darmową grę dla użytkowników GAMIVO SMART. Ponadto w kwietniu br. uatrakcyjniliśmy ceny SMART; dla nowych użytkowników jest to 1,49 euro.

Obrazek użytkownika Anonim
Marek

Jaka perspektywa na drugą połowę roku? czy zapowiadane w jednym z wywiadów podwojenie wyniku z ubiegłego roku jest w zasięgu? to cel podstawowy / zachowawczy / ambitny?

Obrazek użytkownika Gamivo
Gamivo

Za nami bardzo udane pierwsze półrocze 2022 roku. Zwiększenie zysku to ambitny cel, jednak wierzymy, że uda nam się go osiągnąć. Nieustannie rozwijamy platformę transakcyjną, dodając nowe funkcjonalności. Tak jak mówiliśmy w prezentacji, zysk netto jest dla nas wyjątkowo istotny w tym roku, jednak jesteśmy również zadowoleni z wyników GMV i przychodów, szczególnie, że rynek gier przechodzi lekkie zahamowanie, GAMIVO rośnie nieustannie.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Jakie jest ryzyko, że Steam całkowicie zlikwiduje klucze, które są przedmiotem handlu na platformie Gamivo? Jak to może wpłynąć na Wasz biznes, jak minimalizujecie to ryzyko?

Obrazek użytkownika Gamivo
Gamivo

Przedmiotem handlu na platformie GAMIVO są gry wideo oraz inne dobra cyfrowe takie jak chociażby karty przedpłacone, akcesoria gamingowe, natomiast ich aktywacja na Steamie bądź pozostałych platformach odbywa się za pomocą klucza. W interesie tych serwisów nie jest wykluczanie żadnych kanałów dystrybucyjnych, a takim kanałem w tym przypadku jest GAMIVO. Szczególnie, że na rynku zrobiło się ciasno i Steam musi rywalizować m.in. z platformami Epica czy Amazona. W efekcie rynkowa pozycja GAMIVO – jako tańszej alternatywy – umacnia się.

Obrazek użytkownika Anonim
Inwestor

Jak przebiega współpraca z Żabką? Czy akcja jest kontynuowana?

Obrazek użytkownika Gamivo
Gamivo

Akcja “Szlifuj skilla z LevelUp i GAMIVO” została bardzo dobrze odebrana przez klientów popularnej sieci sklepów. Gracze odebrali aż 10 tys. kopii darmowych gier. Ta kooperacja przełożyła się na wzrost rozpoznawalności GAMIVO, a także przyrost liczby użytkowników na naszej platformie. Z uwagi na sukces współpracy z Żabką podjęliśmy decyzję o kontynuowaniu działań i już niebawem będziemy mogli przedstawić szczegóły kolejnego etapu kooperacji.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Gratuluję wyniku. Jak oceniacie Panowie szansę na kontynuację tego trendu w kolejnych kwartałach? Czy biznes najgrosze ma już za sobą?

Obrazek użytkownika Gamivo
Gamivo

Spodziewamy się, że druga połowa roku będzie dla branży, a więc także dla GAMIVO, bardzo dobra. W II kwartale brakowało nowych, spektakularnych tytułów, a kilka premier zostało też przesuniętych, co nie zachęcało do składania zamówień przedpremierowych. Mimo to, dzięki podjętym przez nas działaniom, udało się uzyskać bardzo dobre wyniki finansowe. Mamy więc wszelkie podstawy sądzić, że III i IV kwartał będą równie dobre, jeśli nie lepsze niż pierwsza połówka 2022. Pojawią się nowe tytuły, które zawsze napędzają sprzedaż i pobudzają rynek.

Obrazek użytkownika Anonim
Adam88

Jakie główne cele GAMIVO stawia na najbliższe miesiące?

Obrazek użytkownika Gamivo
Gamivo

Cele na nadchodzące miesiące możemy podzielić na projektowe, do których zalicza się ciągły rozwój platformy, analiza efektywności projektów, jak i kanałów marketingowych. Praca nad UX strony głównej jak i produktowej pod kątem użyteczności dla naszych klientów i dostawców.

Drugim aspektem są cele biznesowe, gdzie zamierzamy skupić się na kontynuacji planów rozwoju, które ogłosiliśmy na początku 2022 roku. Zalicza się do nich między innymi skupienie się na efektywności organizacji oraz stabilny wzrost GMV oraz przede wszystkim zysków.

Obrazek użytkownika Anonim
Adam

Czy według Państwa kapitalizacja spółki, po ostatnich wzrostach wróciła do racjonalnego poziomu, czy jednak wciąż jest jeszcze sporo do nadrobienia?

Obrazek użytkownika Gamivo
Gamivo

Jesteśmy przekonani, że aktualna sytuacja geopolityczna skutkuje negatywnie na wyceny dużego grona spółek giełdowych, w tym również naszego. Mocno odczuwamy także spadek sentymentu do gamingu, który patrząc w szerszej perspektywie jest najtańszą formą rozrywki. Wierzymy, że kapitalizacja w tej chwili jest mocno zaniżona, głównie z powodów wspomnianych powyżej.

Obrazek użytkownika Anonim
Maciej

Co odpowiadało za tak wysoki zysk w drugim kwartale?

Obrazek użytkownika Gamivo
Gamivo

Na początku roku zaplanowaliśmy szereg działań nastawionych na podnoszenie rentowności i sukcesywnie je wdrażamy. Warto tu wymienić szczegółową analizę i optymalizację kanałów marketingowych, reorganizację struktury zatrudnienia oraz wprowadzanie nowych funkcjonalności, jak na przykład całkowicie przebudowany system CPS dla naszych dostawców. Osiągnięte w II kwartale wyniki to dowód, że nasza strategia okazała się skuteczna, więc będziemy dalej ją realizować.

Obrazek użytkownika Anonim
GG

Czy silny Dolar i Euro są dla Was korzystne? Na ile wyniki spółki zależą od kursów walutowych?

Obrazek użytkownika Gamivo
Gamivo

Większość kosztów usług obcych rozliczana jest w obcych walutach (głównie EUR), w związku z tym umocnienie tych walut nie ma wpływu na ostateczne wyniki.

Obszarem, gdzie wpływ kursów walutowych jest widoczny, to koszty wynagrodzeń w polskich spółkach. Tutaj faktycznie umocnienia walut obcych mają pozytywny wpływ na wynik końcowy.

Obrazek użytkownika Anonim
GG

Czy rozważacie wejście w jakieś nowe obszary poza gamingiem?

Obrazek użytkownika Gamivo
Gamivo

Na ten moment nie planujemy rozpoczynać działalności w nowych sektorach. Skupiamy się na prowadzeniu i rozwijaniu platformy transakcyjnej dla graczy.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Jakie są warunki współpracy z Wargaming i jak istotny jest i ma to być projekt w przyszłości?

Obrazek użytkownika Gamivo
Gamivo

Współpraca z producentami gier, czyli właśnie Wargamingiem czy Plarium, a także wspólne akcje z firmami takimi jak Żabka Polska, są dla nas istotne z wielu powodów. Choćby dlatego, że pomagają nam dotrzeć do nowych użytkowników, a już obecnym pokazać, iż na GAMIVO znajdą niedostępne nigdzie indziej atrakcje i korzyści. Dzięki wprowadzeniu w serwisie geotargetingu, nasze możliwości w tej kwestii zdecydowanie się zwiększyły. Wiele firm pytało nas o opcję stworzenia wspólnej kampanii kierowanej na konkretne rynki i teraz jest już to możliwe. W tej chwili nie mamy do ogłoszenia nowych współprac, ale proszę śledzić komunikaty spółki, ponieważ pracujemy nad szeregiem projektów.

Obrazek użytkownika Anonim
Kriss

1. Jakie były warunki współpracy z Żabką, kto ponosił koszty tych działań marketingowych?
2. Czy jakoś mierzycie konwersję ze współpracy z Żabką, jak to oceniacie?

Obrazek użytkownika Gamivo
Gamivo

Szczegóły współpracy z Żabką objęte są tajemnicą handlową, natomiast jest to współpraca, z której obie organizacje osiągają postawione sobie cele. Jeśli chodzi o mierzenie efektywności jako, że współpraca polega na otrzymywaniu zniżek jesteśmy w stanie w każdej chwili ocenić ilość i warunki transakcji. Jeśli chodzi o długofalowe wyniki współpracy, takie jak LTV klientów, pozyskanych kanałem to musimy poczekać na odpowiedzi nieco dłużej.

Obrazek użytkownika Anonim
Kriss

Wyniki są fajne, wydaje się, że najgorsze już za Wami (trzymam kciuki), natomiast pozostaje kwestia płynności akcji spółki na giełdzie. Czy myślicie coś o tym, aby jakoś to poprawić?

Obrazek użytkownika Gamivo
Gamivo

Naszym celem jest prowadzenie działalności spółki. Skupiamy się na rozwijaniu platformy i generowaniu zysków. Liczymy, że wraz z powrotem sentymentu do sektora gamingowego, zwiększy się płynność na akcjach GAMIVO.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Czy mając już taką bazę klientów, rozważacie pójście również w stronę platformy do sprzedaży nowych gier już w dniu premiery np. z jakimś ekstra dodatkiem od Was etc.?

Obrazek użytkownika Gamivo
Gamivo

Większość premier gier AAA jest dostępne na GAMIVO jeszcze przed premierą w formie PRE-ORDERA, natomiast w dniu premiery oferujemy je graczom w najlepszych cenach na rynku.
W szerokiej perspektywie nie wykluczamy żadnego kierunku rozwoju. Na chwilę obecną w perspektywie kolejnych 3 lat na naszej roadmapie nie mamy w planie tak daleko idących współprac z wydawcami.
Chcemy skupić się na rozwoju platformy i nowych funkcjonalności prowadzących do zwiększenia efektywności platformy.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Czy pracujecie nad czymś, co podniosłoby średnie lifetime value klienta, jakiś upselling, czy crosseling?

Obrazek użytkownika Gamivo
Gamivo

Zgodnie z tym co wspominaliśmy w trakcie prezentacji, na początku września pojawi się zupełnie nowa funkcjonalność, która według naszych oczekiwań znacząco podniesie retencje użytkowników na platformie. Programy lojalnościowe są rozpowszechnione wśród ogromnej liczby platform e-commerce takich jak Alliexpress, Amazon czy Allegro. Więcej szczegółów o nowym programie lojalnościowym podamy wkrótce.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Jakie pozytywne wydarzenia fundamentalne (wewnętrzne i zewnętrzne) mogą być pozytywne dla spółki jeszcze do końca roku?

Obrazek użytkownika Gamivo
Gamivo

Pytanie to pozostawia ogromny margines przy definicji “wydarzeń fundamentalnych”.

Jak już wspomnieliśmy, akceleratorem dla rynku są duże premiery. Dlatego pojawienie się nowych tytułów, szczególnie z segmentu AAA, korzystanie odbije się na wynikach GAMIVO. Jesteśmy dość mocno podekscytowani faktem premiery najnowszej części CoD, która przez poprzednie 2 lata odbywała się w zmienionej formule Silent Key Activation, czyli bez udziału pośredników. Klucze aktywacyjne były dostępne tylko na platformie battle.net. Jest to sygnałem, że założone cele biznesowe premier CoD nie zostały osiągnięte, przez co gra wraca na platformę Steam. Wpłynie to pozytywnie na wyniki sprzedaży GAMIVO w Q4 2022. Silent Key Activation teoretycznie mogłoby przeorganizować całą dystrybucję gier w postaci cyfrowej. Kolejna nieudana próba implementacji modelu ma fundamentalny wpływ na kształt biznesu na kolejne lata.

Podczas prezentacji zdradziliśmy między innymi, że pracujemy nad programem lojalnościowym dla naszych użytkowników. Staramy się także jak najlepiej wykorzystywać rynki o dużym potencjale poprzez udostępnianie serwisu w kolejnych wersjach językowych.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Gratuluję dobrych wyników w Q2 2022. Widać w nich dobrą politykę kosztową przy dynamicznym wzroście przychodów. Chciałem się dopytać o pozycję usługi obce, co dokładnie znajduje się w tych kosztach i jakie macie oczekiwania co do tej pozycji kosztowej w kolejnych kwartałach?

Obrazek użytkownika Gamivo
Gamivo

Największym kosztem w tej grupie są wydatki marketingowe, które bezpośrednio wpływają na obrót wypracowywany przez Platformę. GAMIVO konsekwentnie realizuje założenia przedstawionej na początku roku strategii, której jednym z głównych założeń jest wzrost rentowności platformy. Dlatego przeprowadzono dogłębną analizę LTV. Jej wyniki pozwoliły skupić się na najbardziej opłacalnych kanałach marketingowych, a ograniczyć wydatki w takich obszarach jak kupony promocyjne, kody rabatowe udostępniane w serwisach pośredniczących, programy afiliacyjne oraz kampanie performance, w tym Facebook Ads, Google Ads i działania influencerów. W związku z tym, iż działania marketingowe mają bezpośredni wpływ na generowane obroty, oczekujemy, iż ze wzrostem GMV wartość wydatków marketingowych będzie również się powiększała. Kluczem jest optymalne wykorzystanie tych zasobów.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Czy inflacja jest dla Was sprzyjającym trendem? Czy pozytywnie wpływa na GMV?

Obrazek użytkownika Gamivo
Gamivo

W związku z sezonowością na rynku gier, w chwili obecnej nie jesteśmy w stanie jednoznacznie odpowiedzieć na to pytanie. Średni koszyk zakupowy w miesiącach wakacyjnych jest standardowo niższy w porównania do Q4, gdzie pojawiają się tytuły zdecydowanie droższe. Na tę chwilę nie zauważamy negatywnych skutków wzrostu inflacji na świecie.

Obrazek użytkownika Anonim
Jan K.

Ilu z tych ponad 4 mln użytkowników jest faktycznie aktywnych i jak to się zmienia w ostatnich miesiącach?
Czy przewidujecie wzrost aktywnych użytkowników i o jaki procent w najbliższych miesiącach?

Obrazek użytkownika Gamivo
Gamivo

Nie publikujemy informacji o liczbie aktywnych użytkowników, jednak ostatnie akcje marketingowe i kooperacje bardzo pozytywnie wpływają na aktywność graczy na platformie GAMIVO. Dlatego sukcesywnie nawiązujemy cenne współprace, które pozwalają nam przygotować właśnie takie nietypowe i angażujące promocje.

Także program lojalnościowy, nad którym pracujemy, a który premierę ma mieć we wrześniu, ma za zadanie zwiększyć liczbę aktywnych użytkowników na platformie.

Obrazek użytkownika Anonim
Gość

Jak oceniacie aktualny stan gotówki w spółce?

Obrazek użytkownika Gamivo
Gamivo

Aktualny stan gotówki oceniamy pozytywnie względem poprzednich kwartałów.

Obrazek użytkownika Anonim
Jan K.

Proszę o napisanie coś więcej o współpracy z Wargaming

Obrazek użytkownika Gamivo
Gamivo

Tak jak wspomnieliśmy - współprace z producentami gier, czyli właśnie Wargamingiem są dla nas istotne z wielu powodów. Choćby dlatego, że pomagają nam dotrzeć do nowych użytkowników, a już obecnym pokazać, iż na GAMIVO znajdą niedostępne nigdzie indziej atrakcje i korzyści. Dzięki wprowadzeniu w serwisie geotargetingu nasze możliwości w tej kwestii zdecydowanie się zwiększyły. Wiele firm pytało nas o opcję stworzenia wspólnej kampanii kierowanej na konkretne rynki i teraz jest już to możliwe. W tej chwili nie mamy do ogłoszenia nowych współprac, ale proszę śledzić komunikaty spółki, ponieważ pracujemy nad szeregiem projektów.

Obrazek użytkownika Anonim
Grzesiek

Czy rozważacie kiedyś (np. po 4 zyskownych kwartałach) podzielenie się zyskiem z akcjonariuszami w formie dywidendy, czy jeszcze na to za wcześnie?

Obrazek użytkownika Gamivo
Gamivo

Jako Zarząd rozważamy różne scenariusze, m.in rekomendacja wypłaty dywidendy w przyszłości. Na ten moment jednak nie mamy nic konkretnego do zakomunikowania.

Obrazek użytkownika Gamivo
Gamivo

Bardzo dziękujemy za tak liczny udział w czacie. Staraliśmy się odpowiedzieć na możliwie jak najwięcej pytań. Gdyby pojawiły się jeszcze jakieś dodatkowe kwestie, których nie poruszyliśmy zachęcamy do kontaktu poprzez adres gamivo[at]innervalue[dot]pl

Zostaw swój e-mail: przypomnimy Ci o zbliżającym się czacie, na kilka minut przed jego rozpoczęciem

Śledź Strefę Inwestorów w Google News

Sprawdź więcej artykułów i analiz

Więcej praktycznej wiedzy o inwestowaniu na giełdzie, takiej jak analizy, artykuły, czy portfele edukacyjne, znajdziesz w części premium serwisu StrefaInwestorow.pl. Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.