Publiczna oferta Red Carpet Media Group. Spółka planuje debiut na NewConnect
Obrazek użytkownika Piotr Kwestarz
10 lut 2021, 13:02

Publiczna oferta Red Carpet Media Group. Spółka planuje pozyskać 5 mln zł i debiut na NewConnect

Zapisy w ofercie publicznej Red Carpet Media Group trwają do piątku, 12 lutego. Spółka zamierza pozyskać ok 5 mln zł na rozwój działalności. Planuje też debiut na rynku NewConnect.

Red Carpet Media Group działa na rynku oferowania treści VOD (video na życzenie) oraz autorskich treści video. Jej podstawową działalnością jest jest rozpowszechnianie w sieciach telekomunikacyjnych programu telewizyjnego o tematyce lifestyle i show biznes „Red Carpet TV” oraz nowego kanału, który ma wystartować w lutym, o tematyce filmowo-serialowej „Red Top TV”. Spółka zamierza uruchomić też jej kluczowy projekt, czyli platformę VOD „Red Go”.

Środki na rozwój

Red Carpet planuje pozyskać ok 5 mln zł. Pozyskane środki mają posłużyć na rozwój działalności. Posłużą między innymi na uruchomienie, wspomnianej wyżej, własnej platformy VOD i zakup filmów.

Część środków zostanie przeznaczonych na dzialalność kanału serialowego „Red Top TV” i rozbudowę zasięgu technicznego.

„Oferta akcji Red Carpet Media Group to w naszym przekonaniu bardzo interesujący dla inwestorów projekt. Rosną wydatki Polaków na rozrywkę, a wg danych Digital TV Reserch przychody z seriali oraz filmów OTT dla 22 krajów Europy Wschodniej osiągną 3,58 mld USD w roku 2025, podczas gdy w roku 2019 było to 1,41 mld USD. Rosja wygeneruje 40 proc. tej kwoty, a Polska aż 27 proc. Przychody z subskrypcji SVOD dla naszego regionu mają wzrosnąć do 2025 roku do kwoty 2,05 mld USD z 766 mln w roku 2019, a Polska ma mieć w tym udział na poziomie 34 proc.” – mówi Laura Nowakowska, Prezes Zarządu Red Carpet Media Group.
 

Red Carpet

Zobacz także: Czat z Red Carpet Media Group 11 lutego o godz. 9:00

Plany rozwoju i zapowiedź dywidendy

Strategia rozwoju Red Carpet opiera się na koncentracji działań wokół rozwoju usług VOD zarówno w kraju jak i za granicą. W najbliższych planach jest uruchomienie drugiego komercyjnego i niskokosztowego kanału „Red Top TV”. Ma być nastawiony na treści filmowe oraz seriale.

„Nasza Spółka ma bardzo ambitne, a zarazem realistyczne plany rozwojowe, idealne wpisujące się w trendy na rynku treści telewizyjnych i szeroko rozumianej rozrywki. Cieszymy się, że po ostatnich sukcesach w dziedzinie rozbudowywania naszej oferty mamy możliwość zaprezentowania się potencjalnym inwestorom, a w nieco dalszej przyszłości zadebiutowania w nowej dla nas roli spółki notowanej na rynku NewConnect” - dodaje Leszek Kułak, członek Rady Nadzorczej.

Red Carpet deklaruje też wypłacanie dywidendy w wysokości od 20% do 30% wypracowanego zysku netto za lata obrotowe 2021-2023. Czyli pierwsza wypłata mogłaby mieć miejsce w 2022 r. w zależności od wyników za bieżący rok.

Oferta akcji i plany debiutu na NewConnect

Oferta akcji Red Carpet potrwa do piątku 12 lutego. Zapisy prowadzone są i przyjmowane przez Prosper Capital Dom Maklerski i Noble Securities.

Cena emisyjna za jedną akcję została ustalona w wysokości 38 zł. Minimalny zapis może być złożony na 50 akcji o łącznej wartości 1900 zł. Wartość spółki po emisji została wyceniona na 20,9 mln zł.

Przydział akcji nastąpi do 16 lutego.

Od razu po zakończeniu oferty, zarząd planuje złożyć wniosek na GPW o wprowadzenie na rynek NewConnect akcji spółki. Główny akcjonariusz zadeklarował umowę lock-up (ograniczającą prawo do sprzedaży akcji) na okres do roku od pierwszego dnia notowania akcji.
 

Zobacz także: 63 spółki, które planują debiut na NewConnect w 2021 r.

Zapisz się na darmowy newsletter na temat IPO na GPW, aby otrzymywać najnowsze analizy

Śledź Strefę Inwestorów w Google News

Sprawdź więcej artykułów i analiz

Więcej praktycznej wiedzy o inwestowaniu na giełdzie, takiej jak analizy, artykuły, czy portfele edukacyjne, znajdziesz w części premium serwisu StrefaInwestorow.pl. Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.