Simple Day, właściciel marki Twój Cel, rozpoczyna ofertę akcji i planuje debiut na NewConnect. Co warto wiedzieć
Obrazek użytkownika Piotr Kwestarz
09 gru 2021, 07:00

Simple Day z sektora e-commerce rozpoczyna ofertę akcji i planuje debiut na NewConnect. Co warto wiedzieć

W czwartek, 9 grudnia startują zapisy na akcje Simple Day, spółki działającej w branży e-commerce. Celem emisji jest pozyskanie do 8,4 mln zł na rozwój działalności. Debiut na NewConnect zaplanowany jest na I połowę 2022 r.

Simple Day oferuje za pośrednictwem kanałów on-line wachlarz suplementów diety pod marką własną Twój Cel. Oferuje produkty wspomagające m.in. odchudzanie, regenerację organizmu, uzupełnianie mikroelementów. Grupą docelową marki Twój Cel są przede wszystkim osoby aktywne fizycznie i entuzjaści zdrowego trybu życia.

Od powstania marki w 2018 r. spółka wprowadziła już do sprzedaży łącznie 19 rodzajów produktów Twój Cel. Zarząd szacuje, że do końca roku łączna sprzedaż przekroczy 1 mln produktów.

„Misją marki jest wyjście naprzeciw potrzebom osób, które troszczą się o zdrowie i dobre samopoczucie. Posiadamy bardzo przemyślaną ofertę produktową, która spełnia potrzeby naszych klientów oraz charakteryzuje się wysoką jakością oferowanych produktów. Koncepcje produktów powstają w naszym autorskim dziale badawczo - rozwojowym” – mówi Michał Karewicz, prezes zarządu Simple Day.
 

Twój Cel

Plany na dalszy rozwój Simple Day

Strategia spółki zakłada dalszy organiczny wzrost poprzez pozyskiwanie nowych klientów i zwiększanie wartości sprzedaży z dotychczasowej bazy odbiorców.

„Naszą przewagą jest kilkuletnie doświadczenie na rynku e-commerce oraz nowoczesne podejście do sprzedaży, realizowanej za pośrednictwem własnych kanałów. Model biznesowy Simple Day jest bardzo zoptymalizowany. To wszystko pozwala nam na bezpośredni kontakt z klientami i szybką reakcję na ich potrzeby, przy zachowaniu wysokiej marży” – dodaje Karewicz.

Rozwój mają też zapewnić plany ekspansji zagranicznej. Spółka zamierza wprowadzić produkty Simple Day na rynki Unii Europejskiej. W przygotowaniu już jest oferta na jeden z nich i ma zostać przedstawiona w II kw. 2022 r.

„W Q2 2022 roku planujemy rozpoczęcie ekspansji zagranicznej do krajów sąsiednich. Chcemy powielić model biznesowy funkcjonujący w Polsce i stworzyć lokalne marki, wykorzystując know-how marki Twój Cel To” - wyjaśnia prezes.

Simple Day od 2021 r. rozwija także drugą markę – 4TheBest. Jest ona skierowana przede wszystkim do graczy komputerowych. Zawiera ofertę suplementów przeznaczonych zarówno dla amatorów jak i zawodowych przedstawicieli e-sportu. Obecnie w sprzedaży pod tą marką są dwa produkty: Focus i Recovery. Są one oferowane m.in. za pośrednictwem G2A – jednej z największych platform gamingowych.

„Produkty 4TheBest w bezpieczny sposób poprawiają wydolność i koncentrację. Oferta zawiera także linię regeneracyjną, która wspomaga wyciszenie organizmu i poprawia jakość snu” - podano w komunikacie spółki.

Model biznesowy

Model biznesowy Simple Day bazuje na przeprowadzaniu wielu głównych procesów za pomocą outsourcingu. Produkcja suplementów diety od samego początku odbywa się na zlecenie zewnętrznym podmiotom. Za produkcję odpowiada podmiot powiązany z Simple day, spółka Kosmetyka Naturalna Sp. z o.o.

Następnie magazynowaniem i logistyką produktów zajmuje się kolejny podmiot wyspecjalizowany w outsourcingu logistycznym.

„W przypadku marketingu, obsługa IT oraz sklepów internetowych, Emitent korzysta z usług agencji marketingowej, która deleguje kilka osób do obsługi marki „Twój Cel To”. Również za obsługę księgą odpowiedzialny jest zewnętrzny podmiot. Emitent współpracuje również z agencjami reklamowymi, menadżerami oraz influencerami” - podano w memorandum informacyjnym.

Dane finansowe i prognozy

W trzech kwartałach 2021 r. spółka odnotowała wzrost przychodów do 14,1 mln zł w porównaniu do 12,7 mln odnotowanych w analogicznym okresie w 2020 r. Zysk operacyjny i zysk netto w tym okresie osiągnęły zbliżoną wartość do wyników z poprzedniego roku. Wyniosły odpowiednio 6,3 mln zł i 5,1 mln zł.

Prognozowane przychody i zysk za cały rok mają wynieść odpowiednio 18,5 mln zł i 6,9 mln zł. Przychody mają być więc wyższe o ok. 14% od wyniku za 2020 r. Zysk netto zaś wzrośnie o ok. 11% w porównaniu do poprzedniego roku.
 

Dane finansowe Simple Day


Spółka publikuje też prognozy na następne lata. Przychody w 2022 r. mogą osiągnąć ok. 24 mln zł, a zysk netto prognozowany jest w wysokości 8,6 mln zł. Prognozy oparte są na szeregu założeń przedstawionych szczegółowo w memorandum informacyjnym. Jednym z nich jest pozyskanie środków z trwającej oferty akcji.
 

prognozy finansowe Simple Day


Simple day ma stosunkowo niskie zadłużenie. Stan gotówki w spółce na zakończenie III kw. 2021 r. wyniósł 2,2 mln zł.

Rozwój spółki i osiągnięcie przez nią prognozowanych wyników ma być wspierane przez wzrost samego rynku, na którym działa Simple Day. Według danych z raportu PWC, który przytacza spółka w materiałach, wartość polskiego rynku e-commerce w segmencie zdrowie i uroda ma rosnąć w tempie 12% rocznie między 2020, a 2026 rokiem.
 

prognozy polskiego rynku e-commerce


Jednym z czynników rozwoju Simple Day ma być ekspansja na kraje UE. Wartość europejskiego rynku e-commerce, wg. Statica, ma rosnąć w średnim rocznym tempie 5% w latach 2020- 2025. Europejski rynek suplementów diety ma notować natomiast średni roczny wzrost na poziomie 9% rocznie w latach 2020-2027.
 

prognozy europejskiego rynku suplementów diety

Polityka dywidendowa Simple Day

Simple Day nie posiada formalnej polityki dywidendowej, ale intencją zarządu jest rekomendowanie wypłaty co najmniej 50% zysku netto. Biorąc pod uwagę prognozy zysku, w 2022 r. inwestorzy otrzymaliby od 3,45 do 6,9 mln zł w formie dywidendy, a następnym roku wypłata może wynieść do 8,6 mln zł.

Spółka w latach 2019 – 2021 wypłacała 100% zysku w postaci dywidendy. W tym roku akcjonariusze otrzymali 6,2 mln zł z zysku za 2020 r.

Cele emisji i oferta akcji

W ramach trwającej oferty publicznej inwestorzy będą mogli nabyć do 625 000 akcji nowej emisji (do 9,43% udziału we wszystkich akcjach spółki po ofercie). Obecni akcjonariusze nie zaoferują akcji na sprzedaż – całość pozyskanych środków trafi więc do spółki.

Spółka zamierza pozyskać do 8,4 mln zł z przeznaczeniem przede wszystkim na zwiększenie rozpoznawalności marki Twój Cel – do 4 mln zł. Część środków, do 3 mln zł, wesprze planowaną na 2022 r. ekspansję na rynki krajów Unii Europejskiej. Ponadto Simple Day zamierza za środki z emisji rozbudować portfolio produktów i zwiększyć kapitał obrotowy.

„Mamy ambitne plany rozwoju oraz pomysły na rozbudowę linii produktowej, w czym pomogą nam środki pozyskane od inwestorów. Sukces emisji przyspieszy także realizację założeń związanych z ekspansją zagraniczną produktów Simple Day” – mówi Michał Karewicz, prezes zarządu Simple Day.

Zapisy na akcje rozpoczną się 9 grudnia i potrwają do 16 grudnia br. Inwestorzy indywidualni mogą w tym terminie składać zapisy poprzez Dom Maklerski INC. Procedura zapisów została podana na stronie biura: https://dminc.pl/simpleday/

Cena emisyjna została wyznaczona na poziomie 13,50 zł za akcję. Wycena post-money Simple Day, przy tej cenie i założeniu objęcia przez inwestorów wszystkich akcji oferowanych, wyniesie więc 89,4 mln zł.

Simple Day zamierza wprowadzić akcje na giełdę. Debiut na rynku NewConnect planowany jest na I półrocze 2022 r.
 

Harmonogram oferty publicznej akcji Simple Day

TerminEtap
8 grudnia 2021 r.Ustalenie Ceny Akcji
9 grudnia 2021 r.Rozpoczęcie przyjmowania zapisów na Akcje w ramach Transzy Małych Inwestorów oraz Transzy Dużych Inwestorów
16 grudnia 2021 r.Zakończenie przyjmowania zapisów na Akcje
17 grudnia 2021 r.Przekazanie informacji o ostatecznej liczbie Akcji oferowanych w ramach Oferty Publicznej, liczbie Akcji oferowanych w podziale na poszczególne transze
17 grudnia 2021 r.Dzień przydziału Akcji

Zobacz także: Debiuty w 2021 r. oraz artykuły o spółkach debiutujących

---

Wszystkie treści zawarte w artykule mają wyłącznie charakter informacyjny i edukacyjny. Decyzje inwestycyjne podjęte na ich podstawie podejmowane są na wyłączną odpowiedzialność Użytkownika Serwisu.

Zawarte w artykule dane, opracowania, informacje, analizy zostały przygotowane wyłącznie w celach informacyjnych, są tylko i wyłącznie subiektywnymi opiniami autorów i nie są rekomendacjami zawarcia transakcji w rozumieniu § 3 Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 19 października 2005 r. w sprawie informacji stanowiących rekomendacje dotyczące instrumentów finansowych, lub ich emitentów lub wystawców m. in. nie opierają się na żadnej metodzie wyceny walorów oraz nie określają ryzyka inwestycyjnego, nie zawierają bezpośrednich zaleceń podjęcia określonych działań inwestycyjnych, przez co nie mogą być traktowane jako doradztwo finansowe, prawne, podatkowe czy też jakiekolwiek inne doradztwo inwestycyjne w rozumieniu art.76 ustawy z dnia 29 lipca 2005r. o obrocie instrumentami finansowymi. Zgodnie z powyższym autorzy nie ponoszą jakiejkolwiek odpowiedzialności za decyzje inwestycyjne podejmowane na podstawie treści zawartych w artykule albowiem nie jest intencją Usługodawcy dokonywanie bezpośrednich porad inwestycyjnych.

Zapisz się na darmowy newsletter na temat IPO na GPW, aby otrzymywać najnowsze analizy

Śledź Strefę Inwestorów w Google News

Sprawdź więcej artykułów i analiz

Więcej praktycznej wiedzy o inwestowaniu na giełdzie, takiej jak analizy, artykuły, czy portfele edukacyjne, znajdziesz w części premium serwisu StrefaInwestorow.pl. Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.