Carbon Studio zamyka II kwartał 2022 r. | StrefaInwestorow.pl
Obrazek użytkownika Wiadomości
17 sie 2022, 09:38

Carbon Studio zamyka II kwartał 2022 r.

Carbon Studio – pionier na europejskim rynku w dziedzinie developmentu gier i aplikacji dedykowanych technologii VR – wypracował 1,66 mln zł jednostkowych przychodów netto ze sprzedaży w II kwartale br. Dało to spółce stabilny wynik vs 1,69 mln zł z analogicznego okresu roku ubiegłego. Jednostkowy zysk netto od kwietnia do czerwca br. osiągnął wartość 0,67 mln zł, EBIT wyniósł 0,65 mln zł. Na wypracowane wyniki pozytywny wpływ miała sprzedaż autorskich projektów Studia. Mowa o serii gier The Wizards oraz tytule Warhammer Age of Sigmar: Tempestfall. Niedawno spółka ogłosiła swój nowy autorski tytuł, pt. Crimen. Budżet gry z gatunku VR slasher wynosi 1,5 mln zł.

Zgodnie z szacunkami, w II kwartale 2022 r. Carbon Studio wypracowało stabilne jednostkowe wyniki finansowe. Od kwietnia do czerwca br. spółka uzyskała 1,66 mln zł jednostkowych przychodów netto ze sprzedaży, co dało wynik zbliżony do tego z ubiegłego roku (1,69 mln zł). Zysk netto w minionym kwartale osiągnął wartość 0,67 mln zł, EBIT wyniósł 0,65 mln zł.

- Drugi kwartał 2022 to okres, który dał nam zarobić i pozwolił na udane transakcje biznesowe. W efekcie czego w raportowanym okresie udało nam się m.in. zakończyć prace nad pierwszymi kamieniami milowymi dla międzynarodowego projektu w technologii Metaverse. Będzie to sandbox, czyli projekt z otwartym światem, który zakłada rozwój kolonii na obcej planecie. Projekt jest crossplatformowy, więc dostępny będzie na platformy PC, PC VR oraz MacBook. Przy projekcie nasz zespół odpowiada za tworzenie komponentów VR oraz zaplecze technologiczne. – informuje Błażej Szaflik, prezes zarządu Carbon Studio. – Projekt z pewnością dywersyfikuje nasz biznes i tym samym otwiera przed nami nowe drzwi do dalszego rozwoju – dodaje Błażej Szaflik.

Na wypracowane przez spółkę w II kw. br. wyniki finansowe wpływ miała przede wszystkim sprzedaż autorskich projektów Studia: serii gier The Wizards oraz tytułu Warhammer Age of Sigmar: Tempestfall. Drugi tytuł to największy projekt Studia, który 19 maja br. trafił w ręce użytkowników sklepu Meta Store.

Ambicją Carbon Studio jest ciągła rozbudowa portfolia produkcyjnego. W związku z tym niedawno spółka ogłosiła swój nowy autorski projekt, pod nazwą Crimen. Gra z gatunku VR slasher pozwoli użytkownikowi wejść do emocjonującego świata VR z perspektywy pierwszej osoby. Podczas rozgrywki użytkownik wcieli się w różne postacie by w humorystycznym stylu stoczyć walkę z hordami przeciwników. Budżet gry opiewa na 1,5 mln zł.

Wśród planów biznesowych Carbon Studio, do niedawna było również przeniesienie akcji z rynku NewConnect na główny parkiet. Spółka niedawno ogłosiła swoje aktualne stanowisko w tej sprawie. – Z racji niskiej kapitalizacji, obecnie koncentrujemy się przede wszystkim nad zwiększeniem wartości wewnętrznej firmy. Skupiamy się na naszych projektach oraz rozwoju technologii produkcyjnych. Jest to praca żmudna i czasochłonna, a jej efekty zobaczymy w przyszłości. Dlatego też wierzymy, że nasze przyszłe wyniki pozytywnie wpłyną na kapitalizację spółki, a co za tym idzie powstanie zasadność do podtrzymania planów związanych z przejściem na GPW. O kolejnych krokach tego procesu będziemy informowali w późniejszym czasie – komentuje Błażej Szaflik, prezes zarządu Carbon Studio.

Rozwój technologii VR/AR w ostatnich latach nabrał znaczącego tempa, co wpłynęło na wzrost przychodów na całym świecie. Z danych rynkowych, opracowanych przez Grupę Carbon Studio wynika, że obecnie najszybciej rozwijającym się rynkiem VR/AR jest Azja. W 2020 roku przychód tylko w Chinach osiągnął 5,8 mld USD, drugie miejsce zajęła Ameryka Północna z wynikiem 5,1 mld USD. Polscy eksperci szacują również, że w samych Stanach Zjednoczonych w 2030 roku wartość rynku VR wyniesie blisko 60 mld USD. Daje to dobre perspektywy wzrostu dla całego segmentu VR/AR, także dla rodzimych biznesów.

O spółce Carbon Studio:

Carbon Studio to notowany na NewConnect pionier na polskim i europejskim rynku w dziedzinie developmentu gier dedykowanych technologii VR. Studio powstało w 2015 roku z inicjatywy Aleksandra Cabana, Karoliny Koszuty i Błażeja Szaflika, którzy doświadczenie zdobywali współtworząc takie tytuły jak Painkiller Hell & Damnation, Deadfall Adventures i Get Even. Podstawową działalnością spółki jest tworzenie i wydawanie gier wideo na platformy wszystkich liczących się producentów VR i AR: Oculus, HTC, PlayStation VR, Microsoft VR, Xiaomi VR, a także komputery PC i konsole. Carbon Studio ma status dewelopera i wydawcy Sony PlayStation i Microsoft Xbox. Od początku swojego istnienia spółka współpracuje z Valve, HTC Vive, Oculusem / Facebookiem, Epic Games, Razzer, NVidia, Xiaomi oraz innymi czołowymi dostawcami sprzętu i technologii.  Ambicją Studia jest rozwój swoich produktów na globalnym rynku gier. Już teraz firma działa na największych rynkach takich jak: USA, Kanada, Wielka Brytania, Niemcy oraz Chiny.

Źródło: Spółka, #CRB

Śledź Strefę Inwestorów w Google News

Ostatnie wiadomości