Kubota, producent znanych klapków, zadebiutuje na NewConnect już w przyszłym tygodniu
Obrazek użytkownika Piotr Kwestarz
17 lis 2022, 19:21

Kubota, producent znanych klapków, zadebiutuje na NewConnect już w przyszłym tygodniu

Giełda Papierów Wartościowych zatwierdziła dopuszczenie do obrotu akcji Kubota S.A. i wyznaczyła datę debiutu. Producent obuwia będzie 14. spółką debiutującą na rynku NewConnect w tym roku.

Pierwszym dniem notowań akcji Kubota na rynku alternatywnym NewConnect został wyznaczony na poniedziałek, 21 listopada 2022 r. 

Kubota jest reaktywacją znanej kultowej marki z lat `90. sprzedającej obuwie.

„Kubota to marka stworzona przez fanów, a nie marketerów. To fani ukuli claim marki „Kubota to nie klapki, to styl życia” oraz zbudowali wokół Kuboty niezwykle barwną i bogatą w znaczenia subkulturę” – mówi Alina Sztoch, prezeska zarządu i dyrektorka marketingu.

Cztery lata temu spółka podjęła się reaktywacji marki. Nawiązała współpracę z właścicielami znaku towarowego „Kubota”, którzy początkowo dali spółce licencję na jego używanie, a ostatecznie weszli do biznesu jako inwestorzy i partnerzy.

„Okazało się, że Wiesław i Dorota (Michalscy – przyp. red.) od początku reaktywacji obserwowali nasze działania. Podobało im się to co robiliśmy i chcieli, jako inwestorzy, zostać częścią nowej Kuboty. To była dla nas idealna propozycja. Oprócz połączenia biznesowych potencjałów, był to też ważny przekaz dla fanów marki, że nowa Kubota = prawdziwa Kubota” – mówi Alina Sztoch.

Historia Kubota

Strategia Kuboty

Kubota stawia przede wszystkim na e-commerce, ale wspiera także zrównoważony wzrost punktów sprzedaży stacjonarnej. Rozwija działalność o ofertę odzieży. Oferuje ubrania „od stóp do głów”i tworzy produkty spersonalizowane dla znanych marek. Współpracuje m.in. z markami Coca Cola, Netflix, Old Spice, Klarna, PlayStation, czy Asus. Spółka współpracuje też z sieciami handlowymi takimi jak Biedronka, czy Reserved.

Spółka zamierza kontynuować plany wejścia na rynki zagraniczne, głównie do krajów Europy Środkowo-Wschodniej. Choć obecnie skupia się przede wszystkim na rynku polskim.

W strategii rozwoju spółka wskazała skupienie się na wzroście przychodów. Kubota stawia na dalszą dywersyfikację asortymentu, odbiorców, struktury przychodów i wzrost bazy klientów. Kubota zamierza też nie rozwijać już kanału sprzedaży stacjonarnej (sklepy własne) i skupić się na sprzedaży hurtowej i e-commerce.

Kanały sprzedaży i wyniki finansowe

Kubota aż 75% przychodów czerpie ze sprzedaży hurtowej. W tym zdecydowaną większość stanowi sprzedaż produktów niespersonalizowanych do dużych detalistów. Jeśli zaś chodzi o sprzedaż detaliczną, to stanowi ona pozostałe 25% przychodów. Sprzedaż detaliczna prowadzona jest głównie przez własny sklep internetowy (70% z ogółu sprzedaży det.). Kubota oferuje też produkty przez kanały innych firm, w tym Decathlon, Amazon, Allegro i Empik.

Sprzedaż pod względem rodzajów produktów opiera się wciąż w przeważającej większości na klapkach, choć segment odzieży dynamicznie przejmuje pozycję w przychodach.

Strkutura przychodów

Całość przychodów tegorocznych szacowana jest na ok 20,1 mln zł, a zysk operacyjny – na 905 tys. zł. Oznaczałoby to dwukrotny wzrost od 2021 r. Zysk netto wyniósł w pierwszym półroczu 2022 r. 244 tys. zł (6 miesięcy), w porównaniu do zysku netto za 2021 r. w wysokości 147 tys. zł (12 miesięcy), Prognoza za pełne 12 miesięcy tego roku nie została podana.

Wyniki Kubota

Zobacz także: „Kubota to nie klapki, to styl życia” - rozmowa z Aliną Sztoch, współzałożycielką Kubota Wear 

Debiut Kubota już w poniedziałek

Już w 21 listopada wejdzie na rynek NewConnect spółka Kubota.

Debiutowi nie będzie towarzyszyć emisja akcji. Spółka pozyskała 2,5 mln zł na dalszy rozwój w ofercie publicznej przeprowadzonej w zeszłym roku. Przeznaczyła je m.in. na zwiększenie zatrudnienia, poziomu zapasów, budżetów reklamowych oraz rozwój funkcjonalności w sklepie internetowym.

Kubota S.A. otrzyma skróconą nazwę „KUBOTA” oraz ticker „KUB”. Będzie to już 14. debiut na rynku NewConnect.

Zobacz także: Debiuty, artykuły, analizy IPO w Strefie Inwestorów 

Zapisz się na darmowy newsletter na temat IPO na GPW, aby otrzymywać najnowsze analizy

Śledź Strefę Inwestorów w Google News

Sprawdź więcej artykułów i analiz

Więcej praktycznej wiedzy o inwestowaniu na giełdzie, takiej jak analizy, artykuły, czy portfele edukacyjne, znajdziesz w części premium serwisu StrefaInwestorow.pl. Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej.