Answear miał w IV kw. 24,5 mln zł zysku EBITDA, powyżej oczekiwań | StrefaInwestorow.pl
Obrazek użytkownika Wiadomości
29 mar 2023, 19:09

Answear miał w IV kw. 24,5 mln zł zysku EBITDA, powyżej oczekiwań

Answear. com, spółka z branży e-commerce oferująca modę i produkty home&lifestyle w regionie Europy Środkowo-Wschodniej, zanotował w czwartym kwartale 2022 roku 24,5 mln zł zysku EBITDA, o 11 proc. powyżej oczekiwań analityków. W całym zeszłym roku EBITDA wzrosła o ponad 33 proc., do 61,8 mln zł.

W 2022 roku Answear miał 97 mln zł przychodów, co oznacza wzrost rdr o 42 proc. Marża na sprzedaży wyniosła 40,2 proc. w porównaniu z 43 proc. w 2021 roku.

"Trudne warunki makroekonomiczne i wybuch wojny przeciw Ukrainie nie przeszkodziły nam w konsekwentnej realizacji strategii rozwoju, polegającej na rozbudowie oferty produktowej, zwiększeniu sprzedaży marek premium oraz efektywnej ekspansji geograficznej. Odnotowaliśmy dynamiczny wzrost zarówno na nowych rynkach, jak i na tych, na których byliśmy już obecni od dłuższego czasu" - powiedział Krzysztof Bajołek, prezes zarządu Answear.

W minionym roku Answear powiększył udział marek premium w ofercie, który wyniósł 57 proc., co oznacza wzrost o 5 p.p. porównując do 2021 r. W samym IV kwartale ich udział wyniósł natomiast 60 proc.

Spółka podała, że zwiększenie udziału marek premium w ofercie produktowej pozytywnie wpływa bezpośrednio na wzrost marży oraz wartość średniego koszyka, co przyczynia się do lepszych wyników finansowych firmy.

"Oprócz zwiększania udziału marek premium w ofercie, na początku tego roku podpisaliśmy przedwstępną umowę przejęcia dwóch nowych marek: Sneakerstudio i PRM. Są to bardzo mocne brandy w segmencie premium sneaker & streetwear, charakteryzujące się relatywnie wysoką średnią wartością zamówienia, a także unikalną ofertą produktową, która dociera do młodego pokolenia na całym świecie" - powiedział Krzysztof Bajołek.

W 2022 r. nowo otwarte rynki tj. Grecja, Cypr, Chorwacja i Słowenia odpowiadały za 26 proc. wzrostu sprzedaży całej spółki rdr. Spółka odnotowała udany powrót na ukraiński rynek, gdzie osiągnęła 34 proc. wzrostu rdr, mimo zawieszenia sprzedaży po wybuchu wojny na okres ponad dwóch miesięcy.

Answear w minionym roku zwiększył również budżet marketingowy do poziomu 153,8 mln zł, w porównaniu do 107,8 mln zł w 2021 roku.

Answear. com to platforma cyfrowej sprzedaży markowej odzieży, obuwia i akcesoriów w regionie Europy Środkowo-Wschodniej. Spółka prowadzi działalność w 11 krajach. W 2022 roku miała 1,8 mln unikalnych klientów, o 33 proc. więcej rdr.

Poniżej przedstawiamy wyniki Answear w czwartym kwartale 2022 roku i ich odniesienie do konsensusu PAP Biznes oraz poprzednich wyników. Dane w mln zł.

4Q2022wynikikons.różnicar/rq/qYTD 2022rdr
Przychody364,0359,01,4%40%56%973,442%
EBITDA24,522,011,2%32%43%61,833%
zysk netto j.d.16,814,416%53%1065%25,913%
marża EBITDA6,7%6,1%0,59-0,45-0,606,35%-0,43
marża netto4,6%31,5%-26,870,363,992,66%-0,69

(PAP Biznes), #ANR

pr/ asa/

Zobacz także: Answear.com SA - notowania, wyniki finansowe, dywidendy, wskaźniki, akcjonariat

Śledź Strefę Inwestorów w Google News

Ostatnie wiadomości