Allegro rusza z kwartalną publikacją prognoz, oczekuje w I kw. zwyżki skoryg. EBITDA w Polsce o 20-23 proc. | StrefaInwestorow.pl
Obrazek użytkownika Wiadomości
30 mar 2023, 06:15

Allegro rusza z kwartalną publikacją prognoz, oczekuje w I kw. zwyżki skoryg. EBITDA w Polsce o 20-23 proc.

Allegro przechodzi na kwartalny cykl publikowania prognoz i oczekuje w pierwszym kwartale 2023 roku wzrostu GMV z działalności w Polsce o 13-14 proc. r/r, a przychodów o 20-22 proc.r/r. Skorygowana EBITDA powinna się zwiększyć o 20-23 proc. r/r, zaś oczekiwany CAPEX ma wynieść 100-110 mln zł - podała spółka w komunikacie prasowym.

Wskaźnik GMV segmentu MALL powinien być w pierwszym kwartale br. o 1-2 proc. niższy r/r, zaś spadek przychodów oczekiwany jest na poziomie 2-4 proc. r/r. Oczekiwana strata segmentu na poziomie skorygowanej EBITDA to 75-80 mln zł, zaś jego spodziewany CAPEX w tym czasie to 20-30 mln zł.

Na poziomie skonsolidowanym Allegro oczekuje wzrostu GMV w pierwszym kwartale br. o 20-21 proc. r/r, a przychodów o 64-66 proc. r/r. Skorygowana EBITDA grupy powinna wzrosnąć o 3-6 proc. r/r, zaś CAPEX spodziewany jest na poziomie 120-140 mln zł.

„Naszym celem jest dalszy rentowny wzrost GMV w Polsce dzięki skupieniu się na kategoriach, w których do tej pory nie mieliśmy silnej pozycji, przy jednoczesnej dalszej poprawie marży dzięki usługom reklamowym i monetyzacji. Skupiamy się na tym, by zwiększać marżę w Polsce z powrotem do docelowego poziomu 5 proc. Jednocześnie dążymy do przyspieszenia wzrostu GMV także na poziomie grupy poprzez zwiększenie skali na arenie międzynarodowej. Pierwszym krokiem będzie wykorzystanie obecności MALL w Czechach. Naszym głównym zadaniem strategicznym jest dalsza optymalizacja kosztów i poprawa wydajności w całej grupie przy znacznym obniżeniu nakładów inwestycyjnych, by dalej zwiększać przepływy pieniężne i zmniejszać dźwignię finansową" - powiedział cytowany w komunikacie prasowym Jon Eastick, CFO Allegro.

"Zrealizowaliśmy wszystkie założone na 2022 rok cele i teraz przechodzimy na kwartalny cykl przedstawiania naszych oczekiwań finansowych. Decyzję podjęliśmy uwzględniając praktyki rynkowe innych dużych graczy na globalnym rynku e-commerce. Uznaliśmy takie podejście za bardziej adekwatne i efektywne. Nasze wyniki za pierwszy kwartał 2023 roku są bardziej niż zadowalające: spodziewamy się dalszego wzrostu GMV, przychodów i skonsolidowanej EBITDA w ujęciu rocznym zarówno w Polsce, jak i na poziomie skonsolidowanym" - dodał.

(PAP Biznes), #ALE

epo/

Zobacz także: Allegro.eu SA - notowania, wyniki finansowe, dywidendy, wskaźniki, akcjonariat

Śledź Strefę Inwestorów w Google News

Ostatnie wiadomości