Skorygowana EBITDA Allegro w Polsce w IV kw. 2022 roku wyniosła 708 mln zł wobec 670,5 mln zł konsensusu
Skorygowana EBITDA Allegro w czwartym kwartale 2022 roku w Polsce wzrosła rdr o 41,2 proc. do 708 mln zł. Konsensus PAP Biznes zakładał 670,5 mln zł.
Przychody Allegro w polskiej części biznesu w czwartym kwartale ubiegłego roku wzrosły o 26,5 proc. do 2 mld zł.
Skonsolidowana wartość sprzedanych produktów (GMV) za pośrednictwem polskiej platformy grupy w czwartym kwartale 2022 r. wyniosła 14,4 mld zł (wzrost o 14 proc. r/r).
Allegro miało w czwartym kwartale 2022 roku mln 179,5 zł skonsolidowanego zysku netto j.d. Konsensus zakładał 259,8 mln zł zysku netto j.d.
Wskaźnik realizacji transakcji (take rate) w polskiej części biznesu wzrósł w czwartym kwartale o 1,06 pp r/r do poziomu 10,91 proc., zaś wynik za cały 2022 rok był o 0,59 pp wyższy w ujęciu rocznym i osiągnął wartość 10,82 proc.
Liczba aktywnych kupujących wzrosła w czwartym kwartale o 560 tys. r/r do ponad 14 mln, natomiast GMV na jednego aktywnego kupującego na polskiej platformie wzrosło o 11,3 proc. r/r do 3.515 zł .
Allegro planuje skupić się w 2023 roku na poprawie wydajności swoich 2.500 automatów paczkowych. Kolejnym celem grupy jest planowane uruchomienie Allegro. cz .
(PAP Biznes), #ALEepo/