10 grudnia 2020 roku odbyła się premiera Cyberpunka, czyli najważniejszej polskiej produkcji od czasu Wiedźmina III. Inwestorzy oraz gracze oczekiwali gry najwyższej jakości, a otrzymali zbugowaną wersję na konsole PlayStation 4. W ciągu ostatnich 12 miesięcy CD PROJEKT dołożył wszelkich starań, aby naprawić tytuł poprzez wydawanie hotfixów oraz patchy. O tym jak premiera Cyberpunka wpłynęła na całą polską branżę gamingową oraz co czeka nas w 2022 roku opowiada Maciej Kietliński, analityk Noble Securities pokrywający CD PROJEKT.
Wiedźmin III, pomimo wydania w 2015 roku, wciąż napędza wyniki sprzedażowe CD PROJEKT. Pytanie jak to będzie w przypadku Cyberpunka, gdzie nadal nie znamy pełnych danych sprzedażowych za 2021 rok. Wiemy jedynie, że do końca grudnia sprzedano 13,7 mln egzemplarzy i jest to liczba już po uwzględnieniu zwrotów. W I kwartale 2022 roku możemy spodziewać się wersji next-genowej tytułu oraz piątego już patcha. CD PROJEKT zapowiedział również, że pracuje nad dużym DLC.
Zobacz także: Cyberpunk 2077, prawie rok po premierze, znowu okupuje 1 miejsce najlepiej sprzedających się gier na Steamie i zbiera świetne oceny
Zapraszamy do słuchania i czekamy na wasze uwagi i komentarze. Możecie je zgłaszać bezpośrednio w komentarzach na Strefie Inwestorów, na Facebooku, Twitterze (Strefa Inwestorów: @strefainw, Paweł Biedrzycki: @PawelBiedrzycki, Natalia Kieszek: @KieszekNatalia) oraz mailem: podcast[at]strefainwestorow[dot]pl.
Pobierz podcast:
Podcast 21% rocznie 54.mp3 (kliknij prawym klawiszem myszy i wybierz "Zapisz element docelowy jako")
Podcast 21% rocznie na Soundcloud
W tym podcaście
- 03.05 Czy CD PROJEKT powinien przesunąć premierę Cyberpunka?
- 05.00 Wersja konsolowa Cyberpunka
- 06.36 Czy Cyberpunk nie został za mocno skrytykowany w obliczu ostatnich premier z segmentu AAA?
- 08.05 Marketing Cyberpunka
- 09.44 Ocena naprawy Cyberpunka oraz komunikacji CD PROJEKT z inwestorami
- 12.35 Wyniki finansowe CD PROJEKT oraz prognozy finansowe
- 16.22 Trend boczny na kursie CD PROJEKT
- 18.48 Co może przyczynić się do powrotu króla CDR?
- 22.28 Jak premiera Cyberpunka wpłynęła na polskie spółki z branży gier?
- 25.56 Rozczarowanie inwestorów branżą gamingową
- 30.20 Rynek akwizycji wśród spółek z branży gier
- 33.20 Cyberpunk vs listopadowe premiery z segmentu AAA
- 35.16 Premiery polskich gier w 2022 roku
- 37.10 Co czeka polską branżę gier w 2022 roku?
Maciej Kietliński, Natalia Kieszek
Maciej Kietliński
Maciej Kietliński, analityk akcji spółek gamingowych w Noble Securities, Makler Papierów Wartościowych (lic. nr 3261), Międzynarodowy Certyfikowany Analityk Inwestycyjny (CIIA), doktorant z ekonomii na SGH. Komentator giełdowy na łamach TV Biznes24, Forbes, Reuters, Parkiet, Rzeczpospolita, Gazeta Wyborcza, PAP Biznes, FX Magazyn czy Strefa Inwestorów. Prowadzący program Sektor Gamingowy Okiem Eksperta w ramach kanału Inwestorzy TV. Hobbystycznie członek stowarzyszenia Toastmasters International, gdzie pełnił funkcję Prezesa, następnie Dyrektora Rejonu oraz w 2015 r. zdobył tytuł Mistrza Polski w kategorii Ewaluacja. W wolnym czasie fan Krav Magi, Gry o Tron, Suits i filmów Marvela.
Natalia Kieszek
Natalia Kieszek pracuje w Strefie Inwestorów od 2019 roku od początku jako dziennikarz specjalizujący się w tematyce spółek gamingowych. Jej ulubionym gatunkiem gier jest survival horror, a w wolnym czasie ogrywa wszystkie exclusivy na PlayStation.
Zapraszamy do słuchania i czekamy na wasze uwagi i komentarze. Dajcie znać, co jest dobrze, a co można Waszym zdaniem zrobić lepiej. Możecie je zgłaszać bezpośrednio w komentarzach na Strefie Inwestorów, na Facebooku, Twitterze (Strefa Inwestorów: @strefainw, Paweł Biedrzycki: @PawelBiedrzycki) oraz mailem: podcast[at]strefainwestorow[dot]pl.
--------------------