Przychody LiveChat Software wzrosły o 20,3%, a zysk netto o 18,6% w trzech kwartałach roku finansowego | StrefaInwestorow.pl
Obrazek użytkownika Wiadomości
27 lut 2019, 08:43

Przychody LiveChat Software wzrosły o 20,3%, a zysk netto o 18,6% w trzech kwartałach roku finansowego

W ciągu trzech kwartałów aktualnego roku finansowego (rozpoczętego w kwietniu 2018 r.) skonsolidowane przychody LiveChat Software wyniosły 79,9 mln zł. W tym samym czasie Grupa wypracowała 42,1 mln zł zysku netto. Takie wyniki oznaczają wzrost o odpowiednio 20,3% i 18,6% w skali roku.

W samym III kwartale przychody Spółki wzrosły o ok. 22% do 27,8 mln zł, zysk EBITDA o 12% do 17,9 mln zł, a zysk netto o 11% do 13,7 mln zł.

„Pracujemy i inwestujemy, żeby nadal dynamicznie rosnąć. Na koniec roku nasz zespół liczył już około 140 osób wobec prawie 80 rok wcześniej. Ta silna ekipa pracuje nad nową wersją LiveChat i nowymi produktami. Jesteśmy bardzo zadowoleni z tego jak rozwija się ChatBot, a już niedługo rozpoczniemy komercjalizację HelpDesk.” - powiedział prezes Mariusz Ciepły.

Pomimo inwestycji i zwiększenia zespołu, LiveChat Software nadal pozostaje efektywną organizacją, która notuje bardzo wysokie marże operacyjne. W okresie I-III kwartał rentowność sprzedaży brutto wyniosła 83,3%, marża operacyjna 65,1%, a marża netto 52,7%.

Tak wysokie rentowności pozwalają Grupie sprawnie generować gotówkę. W ciągu dziewięciu miesięcy roku finansowego Spółka wypracowała przepływy operacyjne w wysokości 46,4 mln zł i na koniec tego okresu dysponowała środkami w wysokości 34,5 mln zł.

„Sami finansujemy swój rozwój i dzielimy się zyskami z Akcjonariuszami. Podtrzymujemy zamiar przeznaczania na dywidendę całego zysku netto i wypłacania zaliczek.” - podkreślił Mariusz Ciepły.

Na początku 2019 roku kalendarzowego (dzień wypłaty - 9 stycznia) LiveChat Software wypłacił zaliczkę na poczet spodziewanej dywidendy z zysku za aktualny rok finansowy. Przeznaczono na to kwotę 13,905 mln zł, co oznaczało wypłatę w wysokości 0,54 zł na akcję.

LiveChat Software, niezmiennie od lat, pozostaje jednym z liderów globalnego rynku rozwiązań live chat. Zgodnie z raportem “Live Chat and Chatbot Market 2019” jego udział w segmencie miliona najbardziej popularnych domen internetowych to 11 proc. Daje to Spółce pozycję w grupie trzech najbardziej popularnych dostawców technologii w tym segmencie rynku.

O Spółce: LiveChat Software S.A. to dostawca oprogramowania służącego bezpośredniej komunikacji w Internecie pomiędzy odwiedzającym stronę www, a jej właścicielem. Spółka świadczy swoje usługi w modelu Software as a Service (SaaS), co umożliwia instalację jej usługi LiveChat w kilka minut przez osoby nieposiadające doświadczenia programistycznego. Usługi są świadczone za pośrednictwem serwisu www.livechatinc.com. LiveChat Software ma ponad 26 tys. klientów z ponad 150 krajów, a większość sprzedaży generuje w USA oraz Wielkiej Brytanii.

Z rozwiązania wrocławskiego studia korzystają klienci ze wszystkich branż, przy czym najwięcej jest firm z takich branż jak: IT, edukacja, sprzedaż detaliczna, rozrywka i marketing. Grupa jest jednym z globalnych liderów oprogramowania typu live chat. W portfolio produktów firmy znajdują się także takie rozwiązania jak: ChatBot (platforma do tworzenia chatbotów), KnowledgeBase (oprogramowanie ułatwiające firmom tworzenie baz wiedzy, do których dostęp mogą mieć zarówno pracownicy, jak i klienci) oraz HelpDesk (rozwiązanie wspierające komunikację biznesową z klientami, poprzez różne kanały komunikacji tekstowej).

Źródło: Spółka, #LVC

Śledź Strefę Inwestorów w Google News

Ostatnie wiadomości

Pełna treść dostępna jest tylko dla płatnych abonentów StrefaInwestorow.pl.

Zamów abonament Zaloguj się

Rejestracja w serwisie Strefa Inwestorów

Rejestracja w serwisie Strefa Inwestorów odbywa się w ramach naborów. Ostatni nabór odbył się w styczniu 2024 r. W tej chwili dołączenie do społeczności inwestorów nie jest możliwe.
Jeżeli zależy Ci na dostępie do praktycznej wiedzy o inwestowaniu, zapisz się na listę adresową czytelników darmowego e-booka "Jak analizować wykresy giełdowe". Zostawiając swój adres e-mail umożliwisz mi poinformowanie Cię o możliwości rejestracji, kiedy odbędzie się kolejny nabór do serwisu.

Jak analizować wykresy giełdowe

W razie pytań lub wątpliwości możesz pisać na adres: Pawel@StrefaInwestorow.pl (link sends e-mail).

Oto, co zyskujesz dołączając teraz do Strefy Inwestorów:
  • Blog inwestorski - najlepsza wiedza i doświadczenia z moich 19 lat nieprzerwanego inwestowania na GPW (analiza rynku i przede wszystkim akcji spółek notowanych na GPW), a w tym:
    • Komentarze giełdowe - omówienie sesji giełdowej - indeksy i wybrane spółki
    • Podsumowanie tygodnia - komentarz weekendowy - zobacz przykładowy wpis
  • Edukacyjny portfel inwestycyjny Strefy Inwestorów – praktyczne przykłady inwestowania w akcje, głównie z GPW w oparciu o analizę wykresów.
  • Edukacyjny portfel "Petard" – praktyczne przykłady inwestowania w akcje spółek z GPW w oparciu o analizę fundamentalną.
  • Wpisy w blogu inwestorskim Ewy Walkowiak "W poszukiwaniu sygnałów" - techniki DiNapoli'ego na GPW.
  • Wpisy w blogu inwestorskim Tomasza Krynickiego "Impuls i korekta" - w poszukiwaniu okazji inwestycyjnych.
  • Wpisy w blogu inwestorskim Rafała Irzyńskiego "Fundamenty i Spekulacja" - w poszukiwaniu okazji inwestycyjnych.
  • Podcast "21% Rocznie EXTRA | Jak inwestować" - cotygodniowe omówienie sytuacji wybranych spółek z polskiej giełdy w przystępnej formie audio.
  • Pakiet Środy z Siłą Relatywną (SzSR), a w nim:
  • Artykuły edukacyjne - praktyczna wiedza w przystępnej formie, gotowa do zastosowania.
  • Dostęp do bieżących dyskusji w gronie innych inwestorów giełdowych.
Bonusy:
  • BONUS SPECJALNY ①: Miesięczny abonament w Sindicator.net - całkowicie bezpłatny dostęp do skanera rynku giełdowego na 1 miesiąc (dostępny od 30 czerwca 2024 r.).
  • BONUS SPECJALNY ②: WIDEO: Inwestowanie w wartość i inwestowanie we wzrost