iFun4all zmienia nazwę studia na Draw Distance. Spółka planuje kolejne produkcje | StrefaInwestorow.pl
Obrazek użytkownika Wiadomości
10 lip 2019, 09:03

iFun4all zmienia nazwę studia na Draw Distance. Spółka planuje kolejne produkcje

iFun4all zatwierdził zmianę swojej nazwy. Już niebawem oficjalnie stanie się Draw Distance. Wraz z przypieczętowaniem renamingu spółka zamknęła pewien etap i zapowiedziała zmiany mające wnieść jej produkcje na wyższy poziom.

W ciągu 10 lat swojej działalności, krakowska spółka z nieznanej firmy stała się zespołem developerskim, który cieszy się międzynarodowym zaufaniem. Zwieńczeniem tego procesu, a zarazem początkiem nowego ma być zmiana nazwy studia.

– Jesteśmy na finiszu. Po walnym zgromadzeniu czekamy już tylko na potwierdzenie zmiany ze strony KRS. Nasza nowa nazwa, Draw Distance, to termin używany w produkcji gier wideo, ale dla nas oznacza patrzenie szeroko na gry. Chcemy tworzyć produkcje, w których równie mocno liczą się fabuła i postacie, co dynamiczna rozgrywka. Takie, które wyróżniają się w aspekcie wizualnym. Gry o wysokiej jakości, nieosiągalnej dla większości zespołów niezależnych – mówi prezes iFun4all, Michał Mielcarek.

Drugi kwartał bieżącego roku zamknął pierwszą fazę przebudowy studia trwającą od premiery Red Game Without a Great Name w 2015 r. na iOS. W tym czasie gamedeveloper zebrał potrzebne umiejętności i kontakty by z rzemieślnika stać się artystą. Podpisał umowy podpisane z liczącymi się na rynku podmiotami t.j. Curve Digital, East2West, Microsoft, Paradox Interactive, czy Legendary. Dołączyli do niego specjaliści z wieloletnim doświadczeniem w firmach takich jak Techland, Bloober Team, Jujubee, Teyon, Artifex Mundi, czy GameDesire. Obecnie, by się rozwijać i wejść na wyższy poziom, chce pozyskać nowych, doświadczonych specjalistów, którzy pomogą zapewnić wyższą jakość przyszłych gier. W najbliższym czasie planowane jest zwiększenie zespołu produkcyjnego z 17 do 25 osób.

Druga połowa 2019 roku będzie w Draw Distance okresem wytężonej pracy. Spółka zapowiada w tym czasie premiery aż trzech gier: pełnej wersji Ritual: Crown of Horns, małej gry w ramach programu wydawniczego spółki oraz głośnej Vampire: The Masquerade – Coteries of New York. Równocześnie spółka ubiega się o dofinansowanie w ramach programu Kreatywna Europa, złożyła także nowy wniosek w ramach programu GameINN. Pod koniec października w ramach targów Game Connection Europe spółka przedstawiwydawcom i inwestorom nową wersję gry Far Peak. Tytuł będzie zawierać w sobie elementy eksploracji, nieobecne do tej pory w grach iFun4all.

W tym roku planujemy również start fazy koncepcyjnej nowego projektu, o roboczym tytule Project IF-9. Ma to być pierwsza pełnoprawna gra indie action adventure stworzona przez Draw Distance. Przeprowadzona przez spółkę analiza rynku pokazuje, że gatunek ten cieszy się niesłabnącą popularnością wśród graczy, a mimo to niewielu twórców się tym zajmuje. Elementy gier action adventure pojawiały się dotychczas w naszych produkcjach, a połączenie ich w jedną grę wydaje się być logicznym i naturalnym krokiem dla studia. Widzimy w tym segmencie ogromną lukę i chcemy zostać jego liderem – podsumowuje Mielcarek. 

Źródło: Spółka, #IF4

Śledź Strefę Inwestorów w Google News

Ostatnie wiadomości