Grupa OT Logistics chce uzyskać w 2027 roku 916 mln zł przychodów, przy 28 proc. rentowności EBITDA - podała spółka w komunikacie prasowym dot. strategii rozwoju Grupy Kapitałowej OT Logistics do 2026 r. Nakłady inwestycyjne w latach 2024-2026 są planowane na poziomie 256 mln zł.
W komunikacie podano, że zarząd Grupy zakłada zwiększenie liczby obsługiwanych ładunków, zarówno w przeładunkach masowych (z 5,7 mln t w 2023 r. do 8,4 mln t w 2027 r.), drobnicowych (z 1,4 mln t w 2023 r. do 2,4 mln t w 2027 r.), jak również ładunków przewożonych koleją (z 1,7 mln t w 2023 r. do 3,2 mln t w 2027 r.).
"Dokonaliśmy gruntowej analizy otoczenia rynkowego, makroekonomicznego oraz prognoz i kierunków rozwoju branży, przekładając je na szanse i ryzyka dla Grupy OTL w najbliższych latach. W efekcie przyjęliśmy strategię, która jest odpowiedzią na aktualną pozycję Grupy Kapitałowej OTL, uwzględniającą efekty wieloletniego procesu restrukturyzacyjnego, jak również obecną i prognozową sytuację na rynku. Przy jej opracowywaniu wzięliśmy pod uwagę zarówno bardzo duży popyt na usługi świadczone przez Grupę w latach 2022 i 2023, jak również przejściowe osłabienie korzystnych dla Grupy trendów widocznych na początku 2024 r. Strategia Grupy OTL zakłada trzy filary wzrostu" - powiedział cytowany w komunikacie Kamil Jedynak, prezes OT Logistics.
OT Logistics zakłada dalszy rozwój i umocnienie pozycji uniwersalnych terminali portowych oraz zaoferowanie klientom zintegrowanej i elastycznej usługi transportowo-przeładunkowej, a także inwestycje modernizacyjne w pozostałe segmenty działalności Grupy.
"Naszą ambicją jest stanie się jak najbardziej uniwersalnym operatorem oferującym pełny łańcuch usług logistycznych opartych przede wszystkim o aktywa portowe z optymalnym wykorzystaniem zautomatyzowanych procesów biznesowych. Dzięki tym działaniom Grupa OTL planuje utrzymać wysoką dynamikę wzrostu przychodów, rentowności i nakładów inwestycyjnych" - dodał Jedynak.
Jak podała spółka, strategia uwzględnia także uwarunkowania w ramach obszarów ESG, a planowane na najbliższe lata inwestycje mają służyć ochronie środowiska.
"Główne kierunki inwestycji zakładają m.in. wymianę sprzętu na urządzenia spełniające najnowsze normy środowiskowe, inwestycje w nowe linie technologiczne czy instalacje fotowoltaiczne. W zakresie transportu planowana jest sukcesywna wymiana taboru kolejowego na niskoemisyjny i ekologizacja całego procesu przewozowego" - napisano w komunikacie.
W ramach strategii przyjęta została również polityka dywidendowa zakładająca w perspektywie długoterminowej stałą wypłatę dywidendy w wysokości nie niższej niż 75 proc. zysku netto spółki.
"Podstawowym założeniem strategii jest wykorzystanie, udoskonalenie i modernizacja obecnie istniejących zasobów. Zarząd nie wyklucza jednak inwestycji w nowe aktywa, które współgrałyby z założeniami strategicznymi" - powiedział Daniel Górecki, członek zarządu OT Logistics.
OT Logistics wskazało, że cele i założenia strategii nie stanowią prognozy lub szacunku wyników, w tym finansowych, i odnoszą się jedynie do zamierzonych kierunków działania w latach 2023 - 2026.
(PAP Biznes), #OTSana/