Cyfrowy Polsat miał w I kw. 946,3 mln zł EBITDA wobec 918,8 mln zł konsensusu (opis) | StrefaInwestorow.pl
Obrazek użytkownika Wiadomości
22 maj 2024, 18:17

Cyfrowy Polsat miał w I kw. 946,3 mln zł EBITDA wobec 918,8 mln zł konsensusu (opis)

EBITDA Cyfrowego Polsatu wyniosła w pierwszym kwartale 2024 roku 946,3 mln zł, co oznacza wzrost o 24 proc. rdr - podała spółka w raporcie. Konsensus na EBITDA wynosił 918,8 mln zł (przedział 913-926 mln zł)

W raporcie rocznym grupa zapowiadała, że wykaże w I kwartale 2024 roku 164 mln zł przychodów (I transza) ze sprzedaży przez Polkomtel części adresów IP.

Przychody Cyfrowego Polsatu sięgnęły w I kwartale 2024 roku 3.405 mln zł i były o 0,9 proc. niższe od 3.436,6 mln zł konsensusu. W ujęciu rok do roku sprzedaż wzrosła o 6 proc.

Cyfrowy Polsat podał, że segment usług dla klientów indywidualnych i biznesowych wypracował w pierwszym kwartale 2.576 mln zł przychodów (spadek o 4 proc. rdr) i 634 mln zł EBITDA z wyłączeniem zysku ze zbycia aktywów (spadek o 4 proc.).

Liczba klientów usług multiplay wzrosła w I kwartale 2024 roku do 2,466 mln z 2,456 mln w IV kwartale ur.

Liczba usług kontraktowych u klientów B2C nie zmieniła się kdk i w I kwartale 2024 roku wyniosła 13,08 mln.

Średniomiesięczny przychód od klienta kontraktowego (ARPU) dla usług B2C w I kw. wzrósł do 74,6 zł z 73,6 zł kwartał wcześniej.

Wskaźnik odejść klientów B2C (churn) nie zmienił się kdk i na koniec marca 2024 roku wyniósł 7,6 proc.

Na koniec marca 2024 roku liczba usług prepaid spadła kdk do 2,62 mln z 2,65 mln, ich ARPU spadło w I kwartale do 17,3 zł z 17,4 zł kwartał wcześniej.

Łączna liczba klientów B2B w I kw. 2024 roku spadła kdk do 68,4 tys. z 68,8 tys. Średniomiesięczny przychód na klienta wzrósł w ujęciu kdk i wyniósł 1,49 tys. zł z 1,46 tys. zł.

Segment mediowy Cyfrowego Polsatu osiągnął 585 mln zł przychodów (wzrost o 3 proc.) i 91 mln zł EBITDA (spadek o 2 proc.).

Przychody z reklamy telewizyjnej i sponsoringu Grupy TV Polsat w I kwartale 2024 roku wzrosły o 8 proc. rdr do 307 mln zł, podczas gdy rynek reklamy telewizyjnej zanotował zwyżkę o 9 proc. W efekcie udział Grupy TV Polsat w rynku reklamy telewizyjnej i sponsoringu wyniósł 28,1 proc. w porównaniu do 28,4 proc. rok wcześniej.

Grupa podtrzymała oczekiwania, że rynek reklamy telewizyjnej i sponsoringu w 2024 roku będzie rósł w niskim jednocyfrowym tempie.

Segment zielona energia miał 354 mln zł przychodów i 47 mln zł EBITDA.

Zysk netto przypadający akcjonariuszom jednostki dominującej Cyfrowego Polsatu sięgnął 180,1 mln zł i był o 9 proc. wyższy od konsensusu PAP Biznes, który wynosił 165,3 mln zł. Zysk wzrósł o blisko 180 proc. rok do roku.

(PAP Biznes), #CPS

epo/ asa/

Zobacz także: Cyfrowy Polsat SA - notowania, wyniki finansowe, dywidendy, wskaźniki, akcjonariat

Śledź Strefę Inwestorów w Google News

Ostatnie wiadomości

Pełna treść dostępna jest tylko dla płatnych abonentów StrefaInwestorow.pl.

Zamów abonament Zaloguj się

Rejestracja w serwisie Strefa Inwestorów

Rejestracja w serwisie Strefa Inwestorów odbywa się w ramach naborów. Ostatni nabór odbył się w styczniu 2024 r. W tej chwili dołączenie do społeczności inwestorów nie jest możliwe.
Jeżeli zależy Ci na dostępie do praktycznej wiedzy o inwestowaniu, zapisz się na listę adresową czytelników darmowego e-booka "Jak analizować wykresy giełdowe". Zostawiając swój adres e-mail umożliwisz mi poinformowanie Cię o możliwości rejestracji, kiedy odbędzie się kolejny nabór do serwisu.

Jak analizować wykresy giełdowe

W razie pytań lub wątpliwości możesz pisać na adres: Pawel@StrefaInwestorow.pl (link sends e-mail).

Oto, co zyskujesz dołączając teraz do Strefy Inwestorów:
  • Blog inwestorski - najlepsza wiedza i doświadczenia z moich 19 lat nieprzerwanego inwestowania na GPW (analiza rynku i przede wszystkim akcji spółek notowanych na GPW), a w tym:
    • Komentarze giełdowe - omówienie sesji giełdowej - indeksy i wybrane spółki
    • Podsumowanie tygodnia - komentarz weekendowy - zobacz przykładowy wpis
  • Edukacyjny portfel inwestycyjny Strefy Inwestorów – praktyczne przykłady inwestowania w akcje, głównie z GPW w oparciu o analizę wykresów.
  • Edukacyjny portfel "Petard" – praktyczne przykłady inwestowania w akcje spółek z GPW w oparciu o analizę fundamentalną.
  • Wpisy w blogu inwestorskim Ewy Walkowiak "W poszukiwaniu sygnałów" - techniki DiNapoli'ego na GPW.
  • Wpisy w blogu inwestorskim Tomasza Krynickiego "Impuls i korekta" - w poszukiwaniu okazji inwestycyjnych.
  • Wpisy w blogu inwestorskim Rafała Irzyńskiego "Fundamenty i Spekulacja" - w poszukiwaniu okazji inwestycyjnych.
  • Podcast "21% Rocznie EXTRA | Jak inwestować" - cotygodniowe omówienie sytuacji wybranych spółek z polskiej giełdy w przystępnej formie audio.
  • Pakiet Środy z Siłą Relatywną (SzSR), a w nim:
  • Artykuły edukacyjne - praktyczna wiedza w przystępnej formie, gotowa do zastosowania.
  • Dostęp do bieżących dyskusji w gronie innych inwestorów giełdowych.
Bonusy:
  • BONUS SPECJALNY ①: Miesięczny abonament w Sindicator.net - całkowicie bezpłatny dostęp do skanera rynku giełdowego na 1 miesiąc (dostępny od 30 czerwca 2024 r.).
  • BONUS SPECJALNY ②: WIDEO: Inwestowanie w wartość i inwestowanie we wzrost