Grupa Ferro odnotowała w pierwszym kwartale 2024 roku 16,7 mln zł zysku netto j. d. wobec 17,5 mln zł zysku rok wcześniej - podała spółka w raporcie. Wynik spółki okazał się minimalnie gorszy od oczekiwań, bowiem analitycy ankietowani przez PAP Biznes spodziewali się zysku netto na poziomie 16,8 mln zł.
Zysk operacyjny wzrósł do 26,2 mln zł z 24,9 mln zł rok wcześniej i był o 6,6 proc. wyższy od konsensusu PAP Biznes (24,6 mln zł).
EBITA wzrosła w I kwartale br. o 5 proc. do 30,5 mln zł rok. Konsensus zakładał 29,3 mln zł zysku.
Przychody grupy wyniosły w pierwszym kwartale 199,4 mln zł wobec 207,4 mln zł rok wcześniej i 201,5 mln zł oczekiwanych przez rynek.
"Wyniki pierwszego kwartału br. określamy jako dobre, chociaż nasze ambicje w odniesieniu do poziomu sprzedaży są większe. Mieliśmy do czynienia z podobną sytuacją popytową, jak w końcówce 2023 roku, a dzięki (...) pracy nad optymalizacją biznesu i relatywnie stabilnym kosztom surowców i transportu utrzymaliśmy dobre wskaźniki efektywności. Oczywiście, z uwagi na otoczenie geopolityczne w obszarze kosztowym trudno mówić o jakiejkolwiek stabilizacji w dłuższym horyzoncie czasowym – już na początku roku ceny surowców i frachtu zaczęły rosnąć, co zapewne nie pozostanie bez wpływu na nasze wyniki w kolejnych miesiącach" - powiedział, cytowany w komunikacie prasowym prezes Wojciech Gątkiewicz.
"Z drugiej strony, w związku m.in. z rosnącą liczbą rozpoczynanych budów, kontynuowaną ekspansją geograficzną w regionie i rozwojem sprzedaży źródeł ciepła na rynkach zagranicznych, liczymy na stopniowy wzrost popytu na nasze produkty w średnim i długim terminie" - dodał.
Wartość sprzedaży zagranicznej grupy w I kwartale 2024 roku przekroczyła 112 mln zł (udział ponad 56 proc. w przychodach ogółem; widoczny negatywny wpływ przeliczenia walut lokalnych na PLN). Przychody na rynku polskim wyniosły w omawianym okresie 87,3 mln zł.
Sprzedaż Grupy w segmencie armatury sanitarnej sięgnęła w I kwartale 2024 roku 99 mln zł i była na porównywalnym poziomie rdr. Sprzedaż segmentu armatury instalacyjnej wyniosła 60,6 mln zł (wobec 70,3 mln zł rok wcześniej), a segmentu źródeł ciepła 36,9 mln zł (wobec 34,6 mln zł przed rokiem).
Grupa Ferro zajmuje się produkcją i sprzedażą armatury sanitarnej, instalacyjnej i grzewczej oraz wyposażenia sanitarnego pod własną marką, a także pod markami klientów.
(PAP Biznes), #FROepo/ asa/