Do 11 grudnia trwają zapisy w ofercie akcji Omnioxy, dostawcy łagodnych komór hiperbarycznych. Spółka rozważa debiut na NewConnect.
Omnioxy to młody start-up z historią sięgającą zaledwie 2018 r., ale już ma klientów i wykazuje zysk. Dostarcza łagodne komory hiperbaryczne do salonów odnowy biologicznej, ale też dla rehabilitantów czy sportowców.
„Z naszych komór korzystają też polscy sportowcy – Arkadiusz Lindner (Rajd Dakar), Grzegorz Zengota (liga żużlowa), Marcin Świerc (ekstremalne biegi górskie), czy Agnieszka Rynkiewicz (zwyciężczyni Runmageddonu). W połowie listopada zainstalowaliśmy komorę w siedzibie Arki Gdynia, naszego lokalnego gdyńskiego zespołu piłkarskiego” - wyjaśnił Adam Cegielski, prezes i akcjonariusz Omnioxy
Omnioxy oferuje komory hiperbaryczne, ale wraz z nimi wsparcie w ich wdrożeniu do przedsiębiorstw. Spółka pomaga otwierać im biznes, stworzyć markę, wybrać odpowiedni lokal itp. Ponadto dostarcza wsparcie marketingowe: reklamy, foldery, plakaty, strony internetowe i budowę wizerunku w social mediach. Innymi słowy, pomaga dotrzeć klientom do ich potencjalnych klientów. Spółka generuje także przychody z usług serwisowych i sprzedaży części oraz akcesoriów.
Spółka stworzyła też program edukacyjny:
„Jako pierwsi w pl stworzyliśmy w internecie Akademię Omnioxy. Jest to miejsce, gdzie dzielimy się wiedzą na temat tlenoterapi hiperbarycznej pochodzącą z różnego rodzaju badań na całym świecie” - dodał Cegielski.
Plany na rozwój
Omnioxy zamierza rozszerzyć działalność o produkcję własną komór nowej generacji. To jest właśnie główny cel emisji akcji.
„Dzięki czemu znacząco skróci czas i zmniejszy koszty dostawy, a przede wszystkim w znacznie większym stopniu będzie w stanie nadzorować proces wdrożenia nowych produktów. Spółka pracuje obecnie nad nowymi produktami, które wymagają stworzenia projektów, wykonania prototypów, a w dalszej kolejności przeprowadzenia testów i uzyskania stosownych certyfikatów” - wyjaśniono w dokumencie ofertowym.
Ponadto zamierza wejść na nowe rynki. W pierwszej kolejności na Niemcy, Szwecję, Norwegię, Czechy i Słowację.
„OMNIOXY planuje wyjść z ofertą na rynki skandynawskie (Spółka uzyskała już na ten cel grant ze środków europejskich o wartości 200 tys. zł) oraz rynki ościenne, a środki na realizację tego celu Spółka chce pozyskać z trwającej emisji Akcji Oferowanych.” - napisano dalej.
Obecnie spółka dostarcza komory na terenie Polski i Słowacji.
Rynek komór hiperbarycznych
Spółka działa w dość specyficznej niszy. Komory są najbardziej popularne w USA gdzie zamontowano już ok. 12 tys sztuk (jedna komora na 27 tys. mieszkańców).
„W Europie oceniamy, że jest ok. tysiąca komór hiperbarycznych, a pojemność tego rynku jest na co najmniej 26 tysięcy komór. Także jest jeszcze bardzo dużo pracy do wykonania” - mówi prezes Adam Cegielski.
Rozwój rynku wspomagany jest pośrednio przez pandemię COVID-19.
„Jesteśmy świadomi tego, że branża hiperbaryczna jest w stanie pomóc ludziom przechodzącym COVID-19. Badania, które zakończyły się sukcesem odbyły się przy okazji pierwszej fali koronawirusa i przeprowadzono je w samym Wuhan. Leczono ciężko chorych pacjentów z COVID-19 z pozytywnym skutkiem - testowana grupa wyzdrowiała. Osoby ciężko chore, nie mogące swobodnie oddychać, mówić wchodziły do komory i po kilkudziesięciu minutach mogły rozmawiać” – powiedział prezes na czacie inwestorskim.
„W dobie aktualnych wydarzeń bardzo głośno mówi się o pacjentach "pocovidowych". Dwa tygodnie temu nasza komora hiperbaryczna została zainstalowana w sławnym obecnie Sanatorium w Solankach, gdzie wspiera w regeneracji pacjentów przechodzących rehabilitację po zakażeniu koronawirusem” - dodał.
Dane finansowe
W pierwszym pełnym miesiącu działalności, we wrześniu 2019 r spółka podpisała umowy sprzedaży 3 komór hiperbarycznych. Do końca poprzedniego roku sprzedała łącznie 29 urządzeń.
Do końca września 2020 r. kolejne 70 komór. W październiku - następne 18 sztuk.
Do końca listopada tego roku spółka sprzedała łącznie 148 komór hiperbarycznych. Spółka zakłada sprzedaż 230 urządzeń w 2021 r. co ma przełożyć się na podwojenie zysku.
Za ostatnie 12 miesięcy (od listopada 2019 do października 2020) spółka wygenerowała 4,8 mln zł przychodów. Wykazała też zysk netto w wysokości 832 tys. zł
Emisja akcji Omnioxy
Spółka planuje pozyskać do 2,6 mln zł netto na dalszy rozwój. Przede wszystkim zamierza uruchomić pierwszy w Polsce zakład produkcji komór hiperbarycznych. Na ten cel przeznaczone zostanie ok. 1,43 mln zł.
Drugim istotnym celem emisyjnym jest ekspansja zagraniczna. Omnioxy zamierza zwiększyć eksport i pozyskać do współpracy zagranicznych dystrybutorów. Na ten cel zostanie przeznaczone ok. 660 tys. zł.
Poza tym spółka przeznaczy część środków na rozwój firmy, w tym działania marketingowe oraz wdrożenie standardu ISO i system ERP.
Emisja akcji trwa do 11 grudnia. Spółka nie zamierza jej przedłużać:
„Środki które już pozyskaliśmy wraz z zyskami jakie generujemy wystarczają nam na realizację podstawowych celów na przyszły rok. Tylko zapisy z ostatniego dnia emisji mogą podlegać redukcji. (ostatniego dnia gdy pozyskamy pełną kwotę)” - wyjaśnił prezes Adam Cegielski na czacie w Strefie Inwestorów.
Spółka oferuje do 150 tys. nowych akcji w cenie 17,40 zł za jedną akcję. Przekłada się to na wycenę po emisji w wysokości ok. 20 mln zł.
Jednym ze sposobów wyjścia z inwestycji jest debiut na giełdzie. Spółka zamierza wprowadzić akcje na rynek NewConnect
„Główni akcjonariusze podpisali porozumienie, w którym zobowiązują się w terminie do 31 marca 2022 złożyć wspólnie do Zarządu Spółki wniosek o zwołanie Walnego Zgromadzenia Spółki z porządkiem obrad obejmującym podjęcie uchwał w sprawie ubiegania się przez spółkę o dopuszczenie i wprowadzanie akcji spółki do obrotu na New Connect oraz udzielenia stosownych upoważnień Zarządowi Spółki i zobowiązują się wspólnie głosować za przyjęciem takich uchwał.” - wyjaśniono.
Alternatywą jest wykup akcji przez inwestora strategicznego lub odkup akcji przez spółkę.